Tervetuloa Joutastelijan kotisivuille :)

Päivitetty 11.6.2026

Nämä Joutastelijan kotisivut ovat minun(meidän) henkilökohtaisten, mutta teille kerrottavaksi tarkoitettujen ajatustenkoti. Näillä kotisivuilla ei ole tarkoitus herättää keskustelua, väittelystä puhumattakaan. Haluan (haluamme) vain kertoa teille, mitä meidän elämässämme on tapahtunut tai tapahtuu, ja mitä me maailman menosta ajattelemme. Jos olet kiinnostunut tarinastamme ja ajatuksistamme, olemme otettuja.

Jokainen blogini vaatii minulta aina hengellisen herätyksen - inspiraation. Nöyrä kiitos teille kaikille, jotka blogejani luette, sillä ilman teitä ja synnyttämäänne hengellistä herätystä, useimmat
näistä tarinoista (blogeista) olisivat jääneet kertomatta :)

Yksi olennainen syy ja suoranainen pakote näihin blogeihin on, että haluan kertoa läheisilleni, mitä koin, mitä tunsin. Että, he tietäisivät, muistaisivat sen, kun aika on minusta jättänyt. Jäin itse kaipaamaan henkistä perintöä, jota koskaan en saanut.

Olen käynyt, oman tieni, polun pitkän mutkikkaan ... Kustavin kallioilla 1972 juuri savustettua ahventa peratessani tajusin, että en ole ajopuu, Tunsin, miten rauha ja ymmärrys valtasivat minut. Tunsin, että olen minun Luojani kämmenellä. Sen jälkeen olen elämässäni luottanut sisäiseen tunteeseen. Joskus olen tulkinnut sitä väärin, mutta pääsääntöisesti valintani ovat osuneet
oikein. Elämäntavoistani huolimatta näyttää siltä, että kahdeksankympin virstanpylväs tulee saavutettua.

Rakkaat Joutastelijan blogisivuston seuraajat

Loppukevät ja alkukesä ovat olleet täynnä synttäreitä, isompia ja pienempiä yhdestä vuodesta 90-vuoteen. Tulen myöhemmin tekemään yhteenvedon kevään ja alkukesän tapahtumista omana blogina. Onnelan kesämmekin on näistä syistä käynnistynyt vähintäänkin onnahdellen. Muutama päivä täällä ja sitten taas tukka putkella mualimalle tai järkisyistä omaan sänkyyn kotona.

Kesän ensimmäisen kotimaan turneen teimme viikko sitten. Laivaristeily Konnevedellä hyvässä Lions-seurassa, yhdet synttärit
Tampereella, uuden kodin tupatarkastus Tuusulassa ja puoluekokouksessa
kaikkensa antaneen tyttären tapaaminen Vantaalla. Viimeisen päivän ajomatka kotiin
oli lähes 500 kilometriä. Syvä huokaus, kun saavuimme takaisin Onnelaan.



Tuleva viikonloppu menee Oulussa Suomen
Lions-liiton vuosikokouksessa. Kun joskus on Minä palvelen – aatteelle antanut
pikkusormensa, on se vuosien saatossa vienyt koko käden. Syksyllä täyttyy 56
vuotta Lionina. MunRakkaalla samankaltaisia vuosia on 30. Oulun jälkeen
tarkoituksemme on vihdoin rauhoittua Onnelaan. Tulla saa, mutta myö ei lähetä minnekään.



Jotta rauhoittuminen onnistuisi minun
kohdallani, ensi keskiviikkona on tarkoitus asentaa minulle sydämen tahdistin. Kas
kun se elin laukkailee sinne ja tänne, silloin ja tällöin, tosin syrjähyppyjä
tekemättä. Miten tahdistin elämääni vaikuttaa on vielä arvoitus. Kerron kyllä
aikanaan, jos jotakin olennaista tahdistimen myötä tapahtuu. Olen miettinyt,
millaisen rytmin tahdistimeeni haluaisin. Aluksi olin sitä mieltä, että tangon tahti
sopisi minulle parhaiten menneisyyteni huomioiden. Rytmiä tarkemmin
tarkasteltuani totesin, että liian kiivas on tuo tahti. Niinpä päädyin valssiin.
Jos vaikka saisivat sen rakkineen Nuoruusmuistoja- valssin tahtiin.



Sanotaan, että vitsit vitsinä, mutta
pylly pois minun tyynyltäni
. Vasta nyt aloin ensimmäistä kertaa miettiä,
mitä tuo sanonta tarkoittaa. Luulen, että se tarkoittaa sitä, että leikkiä saa
laskea, mutta rajansa kaikella. Jos ylitin tuon rajan – unohtakaa koko juttu.



Pitäkää
huolta itsestänne ja läheisistänne
��



Onnela by Iisalmi 11.6.2026